Min baggrund indenfor det pædagogiske kommer fra flere år som (billedkunst)lærer i Cardiff, GB samtidig med, at jeg har været projektansvarlig for skolers fundraising i forbindelse med elevstyrede initativer som fx Red Nose Day eller Comic Relief. Her var det elevernes ideer, der dannede rammerne for de kreative udfoldelser. Jeg nyder at se unge hjerne drives af deres kreativitet og støtte dem til at udvikle deres kreativitet. -Jeg tror stærkt på, at en kreativ tanke ikke er begrænset til den tid, vi bruger på kreative projekter, men kan medtages i resten af vores virken.
Udover egne erfaringer indenfor det pædagogiske felt, så er pædagogikken – for mig – en mere dybdegående og indgroet tankegang. Som barn er jeg vokset op med en folkeskolelærer mor og som voksen har jeg valgt at tilbringe resten af mit liv sammen med en pædagog. Dette betyder, at jeg altid har en sparringspartner eller to lige ved hånden, når jeg skal arbejde med udvikling af kunst undervisning eller planlægge et inkluderende undervisningsforløb i (billed)kunst.
Som kunstner bruger jeg min pædagogiske forståelse omkring mennesket og dennes syn på verden omkring sig til at sikre min forståelse af de behov, som kunsten skal opfylde. Særligt er arbejdet med institution, hvor min kunst kan have en direkte indflydelse på hvordan det enkelte menneske føler sig tilpas i institutionens lokaler; et lokale, hvor de til tider er nødt til at være ligegyldigt om de er tilpasse eller ej. Sikke et privilegium! Og sikke et ansvar! Det kan være op til kunstneren om børn går ind i børnehaven med et smil og om demens plejehjemsbeboere føler sig trygge ved at bevæge sig rundt i deres omgivelser.